Monday, November 1, 2010

The Road, and Rain - KLIUC Photography Forum

_MG_3130_MG_3121
_MG_3140asdasd
_MG_3154
Sabtu, lawatan ke KLIUC Bangi, bertolak dari Ipoh pada pukul 11.30 pagi dan tiba dalam pukul 3.30 petang. Hari yang sesah di lebuhraya Seremban - Sungai Besi, sebab ada Final Piala Malaysia, Kelantan lawan Negeri Sembilan. Tapi itu tiada kena mengena dalam ini gambar. Haha

Dalam forum tersebut, membincangkan tentang trend fotografi zaman dulu, kini dan akan datang. So aku rasa banyak membincangkan pasal isu copyright, cara pemahaman subjek, dan sejarah tentang fotografi itu sendiri. Dan pengalaman seorang photographer Reuters tentang hidup dengan kamera ni.

Apa yang aku paling suka, bagaimana kita menterjemah imej dari mata kita melalui kamera. Itu ayat yang boleh aku ingat sampai bila-bila.

Ada yang paling penting, orang yang ada dibelakang kamera dengan orang yang ada di depan kamera pun penting. Tapi kalau kamu tanya aku, ambil gambar mesti kena ikhlas. Itu lagi penting.

_MG_3146

1 comment:

Hadi Hazman said...

apa sikit sangat cerita ni...sampaikan la lagi apa yg hang dengar kat sana tu... kui... potong stim betul la cerita pendek sangat...kui.. anyway, good sharing...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...