Saturday, February 18, 2012

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang

_MG_0296

Tuhanku, Yang Maha Pengasih, dan Maha Penyayang. Tuhan yang Maha Mengetahui akan sesuatu. Yang menciptakan alam, langit bumi serta lautan. Yang menciptakan kehidupan, tumbuhan dan sebaik-baik mahkluk. Yang Maha Memiliki segala-galanya. Yang Maha Berkuasa, sehingga hari perhitungan. Selawat dan salam kepada junjungan Rasul dan kepada keluarganya dan para sahabat sekalian.

Ya Allah yang Maha Penyayang. Berikanlah kami rezeki yang melimpah, berikanlah kami daya untuk berdiri dan berikanlah masa untuk terus bekerja, agar kami menjadi hamba-Mu yang sering mengingatimu, menjadi manusia yang sentiasa bersyukur atas kasih sayang-Mu.

Ya Allah yang Maha Mengetahui. Hilangkanlah duka kami, jauhkanlah kami daripada kemudaratan di atas dunia, dan berikanlah kesihatan kepada kami yang berpanjangan, agar kami mampu untuk berusaha menjadi hamba-Mu yang terbaik atas limpah rahmat yang Engkau berikan.

Ya Allah yang Maha Mengasihani. Kasihanilah ibu bapa kami, kasihanilah saudara-saudara kami, kasihanilah hamba-hamba-Mu yang telah pergi, berikanlah keampunan kepada kami, seluruh hamba-Mu yang telah Engkau matikan setelah Engkau hidupkan. Sesungguhnya tiada yang lebih besar buat kami melainkan mendapat keampunan dari-Mu ya Allah.

Tuhanku yang Maha Pengampun. Ampunilah dosa-dosa kami. Ampunilah dosa-dosa hamba-hamba-Mu yang terdahulu, ampunilah segala kejahatan yang pernah kami lakukan di dunia. Sesungguh-Nya kami tidak mampu untuk menaggung azab siksa-Mu atas dosa kami yang sebesar zarah sekalipun, kerana kami ciptaan-Mu yang tidak bermaya, yang sangat lemah untuk menghadapi walau sedikit siksaan api neraka.

Sesungguhnya ya Allah, kami tetap akan pulang kepada-Mu, berikanlah kami sedikit kekuatan, agar kami menjadi hamba-Mu yang sering mengingati-Mu, sepanjang masa dalam kehidupan kami, sehinggalah Engkau mencabut nyawa kami dan ketika itu tiadalah apa yang tinggal untuk kami, melainkan amalan kami serta sedekah daripada doa anak-anak yang soleh.

Semoga Allah mencucuri rahmat dan sejahtera kepada junjungan kami Nabi Muhammad, ahli keluarga dan sahabat-sahabat sekalian. Segala pujian bagi Allah, Tuhan sekalian alam.

Amin Amin Ya Rabbal Alamin.

1 comment:

arissa rania said...

nice entry...mohon copy n share it:)
may Allah swt bless u:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...