Monday, February 13, 2012

Cameron Highland

_MG_0185

Cameron Highland. Paling terakhir aku ke sana semasa aku berumur 5 tahun. Bersamaan dengan tahun 1990. Terlalu lama, dan aku sudah lupa apa yang aku pernah pandang di sana. Kalau ada gambar pun, gambar tu aku masih kecik, tengah makan Nasi Lemak yang arwah nenek buatkan.

_MG_0188
_MG_0196

Dulu aku confius dengan Cameron Highland dengan Genting Highland. Rupanya Cameron tempat untuk menanam segala tanaman yang memerlukan geografi yang mempunyai suhu yang rendah seperti strawberi. Masa dulu aku suka cakap yang aku nak pergi lagi Genting, walaupun Genting bukan tempat untuk makan strawberi. Budak-budak kecil selalu confius. Aku la budak itu. Haha.

_MG_0181

22 tahun masa berlalu. Dan kini setiap masa yang aku ada akan aku rakam, untuk aku melihat semula selepas berpuluh tahun yang akan datang. InsyaAllah.

2 comments:

Syariniey Amran said...

salam
lama xsinggah
lama juga tak pergi cameron
rindu nak pergi lagi
btw nice captured :)

Budak Pensel Yazid said...

salam. Setiap tempat yang kita pergi, kene bawak kamera, tak kisah kamera ape. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...