Thursday, April 9, 2009

Manusia Terakhir

Semalam, exam terakhir saya. Selepas tiga hari berturut-turut menghadapi exam sejak Isnin. Kertas terakhir itu adalah kertas Entrepreneur. Duduk di meja no 95 antara Nabil dan Zidane.

Mungkin disebabkan tiada lagi exam, saya mengambil masa selama 2 jam 50 minit sebelum keluar. Ketika itu sudah tiada lagi student yang masih tinggal melainkan saya. Yang tinggal hanyalah Sir Afgan, Mis Putri dan Pn Wani.

Tiada suara di dewan itu, melainkan bunyian selakan kertas saya, bunyi pen dan bunyi tapak kaki Sir Afgan yang tidak menyanyi seperti dalam Video Klip Terima Kasih Cinta bersama Talitha Latif dalam Youtube.

Exam terakhir ini memberi kenangan terakhir untuk saya setelah mengharungi exam-exam sejak trimester 1 lagi. Bagaimana trimester 1 saya bermula di blok A, begitulah exam yang terakhir juga berakhir di blok A yang menjadi noktah sebuah nostalgia.

Saya manusia terakhir yang meninggalkan dewan itu. Jika ada umur yang panjang, mungkin saya akan melihat semula dewan ini. Menggapai kenangan bagaimana semua ini bermula dan berakhir.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...