Saturday, March 19, 2011

DSLR Review - Canon EOS 60D



Aku suka dengan video ini. Canon adalah antara brand kamera DSLR yang aku minati selain daripada pesaingnya Nikon. Canon EOS 60D merupakan integrasi daripada model sebelumnya, Canon EOS 50D. Segala fungsi kamera model ini terletak di antara Canon EOS 7D dan EOS 550D (EOS 550D merupakan model kamera DSLR yang sedang aku gunakan)

"Iklan macam ini selalu bagi satu semangat untuk berkarya dalam bergambar"

Sebenarnya aku ingin berkongsi iklan sebegini, tak kira kamu peminat Canon atau Nikon, ataupun kamu memang masih tidak memiliki kamera DSLR sekalipun. Sebab iklan sebegini memberi inspirasi kepada kebanyakan photographer untuk mencari idea dan kreativiti dalam fotografi. Aku sendiri pernah embed iklan Chase Jarvis dengan model Nikon D7000 disebabkan aku meminati Chase Jarvis sebagai Nikon tester dan idea-idea beliau dalam fotografi.

Kalau kamu tanya satu soalan kepada aku mengapa aku guna DSLR Canon, disebabkan Canon punya setting white balance, atau tone warna yang mirip kepada gambar yang dihasilkan dari kamera SLR filem. Video ini juga dihasilkan daripada Canon EOS 5D MarkII, EOS 7D dan EOS 60D.

"Dunia fotografi sangat luas, namun segala kreativiti dan idea adalah bergantung lebih daripada seratus peratus milik kamu" - Budak Pensel, Mac 19, 2011.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...