Tuesday, July 27, 2010

Sekecil Kisah Aku untuk Kamu

IMG_0864
Sebenarnya untuk pengetahuan kamu, aku mendapat tawaran untuk melanjutkan pelajaran dalam Sarjana Muda dalam Teknologi Skrin dan Animasi di UiTM Shah Alam pertengahan tahun ini.
+
Cuma malangnya semasa aku mendapat tawaran tersebut, aku sudah pun membuat keputusan untuk melanjutkan pelajaran di tempat mula-mula aku buat diploma. Ya, kalau ada diantara kalian yang selalu mengikuti perkembangan aku di blog ini, mungkin kamu sudah sedia maklum tentang perkara tersebut.
+
Dulu semasa aku belajar di GiatMara pada tahun 2003, aku selalu berdoa agar Allah memberi jalan aku ke UiTM. Aku suka UiTM, sebab nampak bagus. Setiap hari, setiap saat dan detik aku terus berdoa. Namun semakin lama aku menanti, aku rasa bagai tiada rezeki sejak awal-awal lagi.
+
Dan 7 tahun kemudian, aku rasa peluang aku itu dibuka luas untuk aku ke sana.
Waktu dapat berita itu, aku betul-betul dalam dilemma, sebab doa yang aku panjatkan selama 7 tahun penantian sudah ada di depan mata.
+
Tapi hajat aku untuk melanjutkan pelajaran kali ini tidak ke UiTM. Teringat orang selalu kata bila kita betul-betul mahu, mesti tak akan dapat. Tapi detik kita sudah melupakan, ia hadir sewaktu kita sudah buang impian itu jauh-jauh.
+
Aku ingin menasihatkan aku dan diri aku, Allah menduga kita sejauh mana kita bertahan, dan selama kita mendekati Dia, sebenarnya Dia semakin kasih terhadap kesunyian hati kita.

1 comment:

. said...

pergilah kalau rasa ok:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...