Tuesday, August 27, 2013

From Ipoh To Another Chapter .

Yup. Aku tak berada di Ipoh. Demi kerjaya dan masa depan, bukan pergi kerana tak memiliki apa-apa. Sebab terlalu banyak memiliki, perlu buat sedaya mungkin hanya untuk buktikan aku sebagai seorang yang multitasking person.

Multitasking, benda yang abah aku dari dulu serapkan supaya aku boleh buat pelbagai bidang yang berlainan. Asalkan benda yang kita buat itu halal, mudah bukan. 

Seseorang bertanya aku "awak belajar tinggi, kenapa awak nak kerja dalam bidang ni?"
Aku hanya jawab "asalkan kerja itu halal, itu rezeki yang memang tertulis, asalkan jangan malas untuk bekerja"

Asalkan aku multitasking, cukup. Tak perlu ulas panjang. Bertindak lebih utama dari cakap banyak tanpa membuktikan apa-apa. 

"Jangan jadi malas untuk usaha, jangan jadi kejam untuk tidak membuktikan apa-apa." - Budak Pensel, Ogos 27, 2013.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...