Thursday, December 12, 2013

Kulim Hujung Tahun

Cerita pertama kali datang ke Kulim. Lama tak datang kenduri orang. Kulim agak best walaupun death town aku kira. Hey! Malam memang ada free show Mat Rempit. Tak layan pun rempit-rempit. Janji dapat tengok apa yang ada malam tu sudah.

Selepas Kulim, singgah sebentar di Sungai Petani. Wow! Aku baru dapat tau perkara menarik tentang gadis-gadis Sungai Petani memang tak berapa nak pandang kat mamat-mamat yang pakai kereta. Diorang lebih suka naik motor. Fakta-fakta dan serta bukti sangat jelas dan tak perlu aku panjangkan cerita. Sangat pelik namun itu aku kira itu cool. Tanya Edzuan dan Sais, dorang yang cerita walaupun aku tak tanya sikit pun.
  
Malam kami pergi ke Baling sebab kena overnight kat sana. Sempat pergi hotspring pukul 11 malam. Aku baru tau kat area tu ada hotspring. Agak kalut. Ramai orang. Hero dan jejaka buat free show terjun kolam pun ramai. Mungkin itu cara mengoda gadis kat situ macam kucing yang selalu guling-guling atas simen cuba mengurat kucing betina. Imiginasi aku level tinggi ketika itu. 

Apa yang menarik yang ada di Yan? Pantai, air terjun, jeti nelayan dan sawah. Pergi ke tempat orang memang seronok. Sebab ia selalu memberi idea baru untuk orang yang macam aku ni. Kepala sudah tepu dengan kerja, perlukan sesuatu yang sesuai untuk merehatkan minda.

Pandangan yang baru, itu satu motivasi yang segar.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...