Wednesday, November 18, 2009

It Become Better

Minggu ni aku paling sakit. Mana tidaknya, selepas minggu lepas aku bekerja tanpa henti termasuk Sabtu Ahad, minggu ni pula terpaksa aku bekerja lebih masa sehingga saat aku tulis post ini, sebenarnya aku telah bekerja lebih 24 jam tanpa henti.

Dan sekarang ini hari Rabu, bermakna aku telah 10 hari tidak berehat sepenuhnya. Mental perlu kuat, dan anggaplah bukan kehendak kita. Anggap saja ia cabaran dan ujian Maha Esa. Semudah itu mampu aku sinopsiskan.

Pagi tadi, mak aku ter'sound' aku.

"Ko minggu ni kerja lagi ker?". Dan aku cuma mengiakan saja. "Kerja lah, kerja tengah banyak". Dengan penuh konfidennya aku menjawab, memandangkan ini jawatan pertama aku selepas tamat belajar. Sudah tentu cuba menunjuk kebagusan sebagai pekerja.

"Ko tak tahu ker jiran ko dah nak kawin minggu ni? , tu la, kerja siang malam." balas mak aku yang sedang melipat kain.

Mula-mula agak terkejut la, tapi bila fikir balik, agak kelakar. Sebab aku bukan ada pape pun dengan Nana, ( beliau merupakan anak dara jiran aku yang akan berkahwin ahad ini ). Cara mak aku bercakap tu macam Nana kecewa pada aku sebab asyik kerja.

Macam la, atau seakan-akan, atau hampir-hampir.

Atas sebab kejiranan niat mak aku tegur sebenarnya. Bukan pasal Nana tu duk syok kat aku sebelum ni. Jarang usya Nana tu pun. Tengok pun tak nak. Tutup pasal Nana sekarang.

Aku sekarang sedang sibuk mencetak iklan bagi Produa Alza. Semestinya aku perlu masa bekerja. Bukan kecik, 80 kaki x 10 kaki x 4 unit. Satu unit printing makan masa 4 jam.

Agak-agak, cantik tak MPV pertama Produa ni?

Cuba komen sedikit..


4 comments:

lemonade said...

cantik tp cc cuma 1.5 kan? mcm x padan..

Budak Pensel said...

nak laju cam ferrari lak ker? Haha

zlan said...

cantik tapi cc kecik la...takut tak larat nk bwk jer nanti..pastu takut aksesori byk problem la...hehehe aku pun pakai keta msia juga...

Budak Pensel said...

myvi kene wat version turbo atau intercooler pulak la pas nie..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...