Wednesday, November 4, 2009

Mesej Untuk Kamu

Setiap pagi, kamu bangun dan bersiaplah untuk memulakan hari kamu.

Mulakan pagi itu dengan mengucapkan perkataan paling Allah suka. Subhanallah, Alhamdulillah, Lailahaillallah, Allahuakbar.

Jika kamu masih mempunyai ibu-bapa, tak salah jika kamu mencium tangan mereka, kerana jari jemari mereka adalah jemari terakhir dalam hidup kamu. Setelah itu, teruskanlah perjalanan kamu mencari rezeki di dunia ini.

Dalam perjalanan kamu, ucapkanlah selawat ke atas Rasul, dan yakin dan percayalah pada Allah, Allah akan sentiasa menyelamatkan kamu dalam perjalanan itu.

Setelah sampai ke destinasi, jumpalah dengan sesiapa pun, hadiahkanlah mereka seukir senyuman dan mulakanlah perkataan yang baik. Nescaya kamu mudah untuk berurusan dengan mereka. Bukankah ini janji Rasullullah juga.

Jika anda ada sedikit kesenangan, berikanlah sesiapa sahaja yang lapar dan dahaga sedikit makanan dan minuman. Pastinya anda terasa sedikit gembira di hati dengan melihat mereka hilang sedikit kesusahan.

Dan tiada lain yang aku mahu, selain kamu menjadi seorang yang menjadi insan yang bersyukur dan boleh membuat insan lain tersenyum. Dan tiada yang membuatkan aku gembira, melainkan kamu sebagai pembaca, telah membaca mesej ini.

Aku sangat berharap kamu menjadi lebih gembira dan menjadi penawar segala duka sekalian manusia yang kamu temui tiap-tiap hari. Sememangnya kamu insan yang bermakna. InsyaAllah.

4 comments:

acap said...

mulakan dgn bismillah
akhiri dgn alhamdulillah..

nursarah87 said...

yea..senyuman colgate di pagi hari..

Budak Pensel said...

acap : lagu da..

Budak Pensel said...

nursarah : ape nye colgate lak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...