Wednesday, December 23, 2009

Kenyataan Gila

Ketika berada di sekolah rendah dulu, aku membuat kawan-kawan aku percaya kenyataan aku ini sangat benar! Berbunyi seperti ini..

"Dunia ni semakin lama semakin mula berwarna-warni. Zaman dulu mana ada warna, kau tak tengok ke cerita P.Ramlee semalam? , hitam putih je kan." lafas aku dengan penuh bangga.

"Orang zaman dulu beli baju raya putih dan hitam je kot!" tambah aku sambil ketawa. Aku sangat percaya yang zaman dulu kala manusia hanya melihat setiap objek hanya berwarna hitam putih setiap hari.

Aku merasakan begitu sebab aku terselongkar album kahwin mak abah aku, gambarnya agak kekuningan dan mula ada sedikit warna berbanding dengan filem P.Ramlee yang sepenuhnya hanya hitam putih.

Aku merasakan perkahwinan tersebut berlangsung ketika dunia mengalami tranformasi warna secara perlahan-lahan.

Dan semakin lama semakin pekat.

Dulu mana ada warna

3 comments:

Kinjunx~ said...

huhu jom r contest black n white pphotography tuh..hehe mseh smpt..
b4 25th. klik at link lam entry ku~

jimah said...

hahahah.. kte lak mase kecik2 ade angan-angan nak kumpul bju sbb kte rase makin lame, baju makin mengecik sbb tu r x muat nk pakai.. lau bley nk baju kecik smpi besar tapak tgn je.. biler da besa bru taw yg kte yg mkn membesar, bukan baju tu makin kecik.. haish.. memalukan tol..

balqissy said...

haha... percaye sgt nih ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...