Sunday, July 17, 2011

Picture of 16 July - IPOH X DAY - PHOTOGRAPHY EXHIBITION

Ipoh X Day - Photography Exhibition yang dijalankan di Kampus Kolej Poly-Tech MARA Ipoh pada 16 Julai 2011 bermula dari pukul 9 pagi hingga ke 5 petang. Disertai oleh jurufoto-jurufoto yang berpengalaman seperti Oky Rahmans, Shaherwan Abdul Wahab, Miezan LensaHati dan lain-lain. 

_MG_1739 1photo_MG_1781

Majlis bermula dengan perasmian oleh Pengarah Kolej Poly-Tech MARA Ipoh, Puan Norizan yang disertai bacaan doa dan sesi bergambar dengan kesemua peserta yang terlibat.

_MG_1734sadasdasd_MG_1826_MG_1739

Pameran yang dijalankan mendapat sambutan yang sangat menggalakkan khususnya kepada peminat fotografi yang datang dari sekitar Perak dan Penang. Cuaca yang sangat baik menjadikan pameran tersebut dihadiri oleh pelbagai jenis masyarakat yang berbilang kaum.

Sesi bertemu dengan jurufoto-jurufoto berpengalaman menjadikan tetamu yang hadir dapat bertukar-tukar pendapat dengan mereka. Adakalanya pemeran ini menjanjikan satu titik mula kepada kebanyakan Newbies (orang yang baru ingin memulakan fotografi sebagai hobi mahupun kerjaya). 

_MG_1781qq_MG_1796

Sesi CREATIVE TALK bersama BLACKPANGLIMAHITAM turut diadakan pada pukul 2 petang. Pada sesi tersebut, tetamu yang hadir dapat menimba sedikit ilmu tentang cara untuk mendapatkan gambar yang lebih baik dengan cara yang betul. Sepanjang pameran itu dijalankan, terdapat jualan barangan kamera turut diadakan, dan sedikit sebanyak menjadikan pameran tersebut berjalan dengan sangat meriah.

_MG_1787

Sebagai kesimpulan, akitiviti ini dapat merapatkan siratulrahim kepada semua masyarakat berbilang bangsa, dan menjadikan fotografi bukan sekadar hobi sebaliknya ia membuka satu lembaran kerjaya yang sangat luas yang mampu diterokai oleh semua lapisan umur khususnya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...