Sunday, September 4, 2011

Cerita balik kampung

_MG_2291 _MG_24s23

Raya lagi. Ini mungkin Aidilfitri dan Ramadhan terakhir aku di Ipoh, dan bukan sekadar mungkin. Aku mengharapkan biarlah ia yang terakhir. Selepas ini insyaAllah aku akan memulakan dunia baru aku, berbeza dengan 8 tahun lepas.

Jalan raya, penghubung kepada mereka yang ingin pulang dari jauh. Dan semestinya bila menjelma musim perayaan itu seharusnya berakhir dengan kegembiraan. Nasihat saya kepada semua pengguna jalan raya khususnya sentiasa mengamalkan pemanduan yang lebih berhemah. InsyaAllah kemalangan maut dapat dikurangkan menjelang musim perayaan dan hari-hari yang lain.

Aku pulang beraya agak lewat iaitu Ahad 28 Julai. Pulang lewat adakalanya lebih baik disebabkan perancangan pulang awal yang dicadangkan oleh pihak kerajaan nampak telah berjaya mengelakkan kesesakan di lebuhraya, menjadikan aku dan kawan aku pulang di saat-saat akhir dengan keadaan jalan raya yang agak lengang.

Yezza!

_MG_2302

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...