Sunday, August 18, 2019

Alhamdulillah




Alhamdulillah.

Sabda Nabi SAW: "Rahsia kebaikan seorang muslim adalah apabila ia bahagia, ia bersyukur dan jika ditimpa kesulitan ia bersabar." - HR Muslim

"Barang siapa yg tidak mensyukuri yg sedikit, maka ia tidak akan mampu mensyukuri sesuatu yg banyak." - HR. Ahmad 

Pernah jadi kepada aku ketika perbuatan baik yang aku lakukan tidak dihargai orang lain, kemudian aku bertekad tidak meneruskan kebaikan selagi ia mereka tidak ucapkan "terima kasih". Kemudian terlintas dalam diri aku apabila setiap pemberian Allah SWT itu aku tidak balaskan perkataan syukur, bagaimana pula Allah SWT akan tambahkan pemberian yang akan datang.

Pernah tak korang mengidam nak makan KFC namun tidak kesampaian. Cuba check kali terakhir dapat makan KFC itu ada tak ucapkan Alhamdulillah? Sebut "Alhamdulillah" sekarang untuk benda yang penah kau terlepas nak sebut ketika dulu.

Photograph & Written by 
Budak Pensel . Aug 18, 2019 
Kaki rasa lebih stabil. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...