Sunday, August 11, 2019

Levinia + Fredrix | Selamat Hari Raya Aidiladha

Membesar bersama. Hari-hari pandang dua orang ni. Tiap kali lihat mereka tidur, berkata dalam hati "Dah semakin besar dorang ni, rasa macam baru semalam je lahir". Dialog yang berulang. Mungkin sampai penghujung usia aku sebut perkataan tu.



Masa. Satu-satunya anugerah Illahi tidak ternilai. Sebab masa semalam tak boleh dibeli. Masa sekarang sedang berlalu. Banyak benda percuma Allah beri seperti udara, hujan, gunung, namun masa benda yang Allah beri ia semakin berkurang, tidak bertambah. Usia meningkat sampai satu titik henti iaitu kepulangan ke hadrat Illahi. 


Benda yang realiti untuk diceritakan, tapi tak ramai orang suka nak dengar. Hakikatnya kita pun semakin dekat kepada kematian. Jangan sia-siakan masa membuat perkara yang kurang memberi faedah. Isikan masa dengan sesuatu yang bermanfaat kepada kita, keluarga, ibu-bapa, masyarakat dan paling utama adalah kepada agama. Sebab, daripada Allah kita datang, kepada-Nya juga kita akan kembali. Sedangkan orang yang telah pergi ke alam barzakh itu hanya ada satu permintaan. Iaitu ingin dibangkitkan semula semata-mata untuk sujud kepada Illahi. 

Indahnya keluarga apabila saling sebutkan nama Allah. Allah beri masa ni tak kurang dan tak lebih, ngam-ngam. Disaat Islam itu akan kembali terasing di akhir zaman maka beruntunglah mereka yang menjadi terasing itu.

Photograph & Written by #budakpensel
Budak Pensel . Aug 11, 2019 
Selamat Hari Raya Aidiladha. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...