Monday, August 12, 2019

Izzati Izwan | Engagement

Job di Raya Haji. Tahun ni tak balik kampung. Sebab cuti pendek + hampir pertengahan bulan. Lokasi di Pasir Gudang. Dekat. Shoot sampai petang. Alhamdulillah, lagipun esoknya (hari Isnin) cuti ganti Sabtu sebab Raya jatuh pada hari tersebut.  

Rasa seronok sebab cuaca ketika itu walaupun hujan, tapi sekejap sahaja. Dapatlah buat outdoor portraiture pada waktu petang. Dia jadi lebih best sebab di lokasi portraiture tu tiada pengantin buat outdoor kerana pada masa ini adalah musim cuti Raya Haji.  
  
Apa yang paling aku suka waktu buat outdoor portraiture ini adalah, benda yang kita nak shoot tu adalah selera mata kita sendiri. Walaupun ada kalanya aku admired dengan hasil kerja orang lain, namun bila sampai waktu aku buat portraiture, aku shoot ikut mata aku suka lihat apa, langsung tak boleh nak apply view photographer lain. 

Alhamdulillah sebab lighting semua okay, cuaca semua okay, location dan client juga okay. Tahun depan? Tahun depan dah kena ada jadual. Perancangan masa yang lebih teliti demi kejayaan diri sendiri. Ewah ! 


Photograph & Written by 
Budak Pensel . Aug 12, 2019 
Kaki kiri sakit, minggu ni ada ISO. Nak MC pun serba salah. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...