Tuesday, August 13, 2019

Kembali Kepada Blog

Dah lama tinggal blog. Bila rajin semula, rasa seronok. Ada content, ada benda nak share, ada rujukan sendiri, dan yang penting ia ibarat public diary untuk aku dan orang lain. 

Walaupun kekangan masa, tapi sebenarnya dalam kekangan itu banyak idea baru. Fresh dan ia sangat berguna jika kita tahu bagaimana untuk dikongsikan. Namun bila masa berlalu begitu sahaja tanpa kau cerita dalam personal blog, idea tu jadi lapuk, nak share pun macam tak berguna kerana topik tidak kena pada masa. 

Kenapa aku kembali pada blog? Sebab nak kongsikan sesuatu dalam media sosial seperti Facebook atau Twitter sekarang semakin semak. Terlalu banyak content tak tentu arah. Kemudian apa yang kita bangkitkan akan berlalu macam tu sahaja. Tak sama macam blog, seseorang boleh travers dalam blog tu sendiri. Even aku sendiri akan buka blog sendiri bila ingin merujuk kepada idea, topik, sample kepada rakan-rakan ataupun client. 

Sekarang menjadi trend kepada vlog. Cuma aku tak pasti dan kurang berminat nak fokus kepada content video kerana ia perlukan tambahan masa tak seperti hanya menaip di blog. 

Mungkin akan berguna pada suatu hari nanti. 

Photograph & Written by 
Budak Pensel . Aug 13, 2019 
Dah Dapat MC kaki kiri sakit. 

2 comments:

Faiz Yusoff said...

Post banyak2 lagi bro. Saya sentiasa menunggu gambar2 cantik di blog ni. haha :)

Budak Pensel Yazid said...

InsyaAllah. Terima kasih tak terhingga !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...