Monday, May 18, 2009

Hampir Dirogol

Kisah benar dari US. Banyak kisah-kisah aneh yang menakjubkan sebegini telah berlaku. Moga kita boleh ambil iktibar. Seorang wanita muslim dari Malaysia yang bekerja di US, memakai tudung dan memiliki akhlak yang mulia.

Suatu malam perempuan ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu. Maklum hari sudah lewat. Berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa takut terutamanya berjalan keseorangan.

Tiba-tiba dia ternampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding tepi lorong itu. Dia sudah mula rasa takut dan gelisah. Apa yang saudari ini mampu hanyalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan ke atas dirinya. Dia membaca ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar Allah membantu dia disaat itu. Saat dia melepasi lelaki yang bersandar itu, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib baik lelaki itu buat tidak endah dan perempuan ini selamat sampai ke rumahnya.

Keesokkan paginya, saudari ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali di lorong semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih yang dilihat semalam adalah perogol itu. Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan membuat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek melalui kawad cam dan selepas siasatan dilakukan, polis mendapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.

Namun perempuan Muslim ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak menjadikannya mangsa ketika dia melalui lorong tersebut walhal dia keseorangan di masa tu, tetapi lelaki ini merogol gadis lain selepas itu. Muslimah ini begitu ingin tahu sebabnya. Jadi dia meminta kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke tempat lain).

Dia pun tanya perogol itu “Why don’t you do anything to me on that night even though you know that I’m alone?” Perogol tu jawab: “No, you are not alone. That night I saw two young man walking with you. One on your right side and the other one was by your left side. If you were alone of course you will be my victim.”Saudari ni rasa amat terkejut bila dengar penjelasan perogol tu.

Dia bersyukur ke hadrat Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi yang dia baca malam itu.

5 comments:

sYa PiNk said...

wah..sya pon slalu bce ayt kursi biler takot..huh..kne amlkn slalu ni

Budak Pensel Yazid said...

betul2, banyak manfaatnyer bila dalam kesusahan dan kesenagan

nana~ said...

banyak manfaatnye ayat kursi ni kan.

Budak Pensel Yazid said...

ya..bukan setakat bacaan, namun jadi amalan seharian

Anonymous said...

perlu memeriksa:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...