Saturday, May 9, 2009

Ah! Aku pandai sangat ni!

Dia kelam kabut. Rush sana, rush sini. Mengejar sesuatu yang sebenarnya kurang pasti. Macam mengejar bayang-bayang, padahal benda tu memang bayang-bayang.

Tapi dia rasa disebaliknya. Di mahu dilihat hebat macam superstar! Ibarat saatnya dia naik ke pentas, krew-krew akan spotlightkan dirinya dalam gelap. Semua penonton akan teruja dan menjerit jerit bagai pelajar asrama yang kerap kena histeria.

Realitinya tiada siapa yang fikir seperti fikirannya. Orang melihat dirinya ibarat menyuluh diri sendiri dengan Maglite sewaktu teriknya panas tengahari. Dah la panas terik, disuluh dengan lampu suluh mahal ke muka. Orang akan ketawa, dan sebahagiannya fikir dia gila. Bak pepatah Melayu, 'Sudah terang lagi bersuluh'.

Namun, dia tak sesekali putus harapan. Dia fikir orang yang anggap dirinya gila adalah golongan yang tak mengerti kehidupan sebenar. Ketika itulah dia merasakan dirinya lebih hebat dari pakar falsafah ataupun pakar motivasi seperti Dr Fadzilah Kamsah. Kembang kempis hidungnya ketika itu usahlah dipersoalkan.

Dia akan menidakkan 200% pendapat orang lain. "Ahh, ko aper tau, tak guna ko pandai kalau aku lebih pandai" lebih kurang camtu la bunyinya. Mungkin dirasakan kepandaiannya telah sampai kemuncak. Lagu Gemuruh dimainkan dan menarilah orang-orang Multi Level macam orang gila.

Opss.. Aku terlepas cakap la. Hahaha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...