Friday, February 12, 2010

Bila sesaat seperti ini

Kadang-kadang berdiam diri itu aku rasakan lebih baik. Sebab kadang-kadang sifat diam dapat mengurangkan pelbagai masalah dan sengketa.

Ada satu waktu itu aku mula rasakan aku perlu banyak bersuara, sebab bila aku diam, aku membiarkan diri dipijak oleh orang yang lebih berpangkat, walaupun aku tak bersalah.

Sampai ketikanya, aku rasa berkawan ( sosial ) itu lebih menyeronokkan. Sekurang-kurangnya ada ketikanya pelbagai masalah dapat dikongsi bersama, dan paling seronok apabila kita berkongsi kegembiraan asalkan perbuatan itu 'menggembirakan'.

Di penghujungnya, aku rasa perbuatan tadi tidak berguna, sebab aku rasa hidup bersendirian adalah lebih baik, berdiri diatas dunia yang sangat nyata, tanpa menyusahkan orang lain.

Tanpa menyusahkan orang lain.

Walaupun alone, lonely..

2 comments:

Unknown said...

arkitek ke??

salam..

Firol said...

biaalah adakala yang di atas tak semestinya betul..hanya mengarah tanpa berfikir had dan kemampuan kita...bukan kita tak leh buat bagi ruang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...