Sunday, April 18, 2010

Tak perlu nampak suci sangat

"Nobody Perfect!", satu daripada perkataan yang selalu orang sebut apabila merujuk kepada kesilapan.

Aku, manusia macam kamu. Yang tak mampu diharapkan 100% perbuatan aku adalah sangat tepat, sharp dan perfect. Manusia yang buatlah kerja perfect mana pun, belum tentu benda tu macam yang orang lain mahu.

Tapi, sekurang-kurangnya setiap benda tu, sesuatu perbuatan yang dilakukan, tiada siapa nak melakukan sesuatu itu menjadi teruk. Tiada orang pun yang tidak mahu buat kerja nampak buruk, kalau boleh, biarlah cantik.

Namun, bagi aku janganlah harapkan yang sangat tepat dari aku. Aku bukan tuhan, tu 'kau' kena ingat la.

Namun, "STOP BLAMMING PEOPLE. Aku tak suka 'Kau' jugde aku macam 'Kau' ni bagus sangat. Yang buruk tu semua aku, yang bagus-bagus tu semua kau."

Kalau kamu rasa-rasa selalu kena bahan dengan seseorang, mulakan perkatan seperti dia atas ok.

Kamu rasa bagaimana?

2 comments:

jimah said...

kalau saye, org blame saye mcm dye bagos sgt, sye akan pandang dye n senyum kat ngan dye, walopon saye rase saye x salah or da wat terbek.. so, next tyme, lau dye wat salah, biar dye malu sendiri, x perlu kite tegor..

taw x? ade fact kate, 'menerima' lebey bek dari 'melawan'.. so, just accept sume tuduhan yg org lemparkan kat kite, kite akan lebey tenang berbanding lau kite nk protess or lawan tuduhan dye..

try it.. it works for me.. (^.^)

Budak Pensel Yazid said...

ok gak, leh try nie..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...