Thursday, May 6, 2010

Aku dengan Opis Printing

Aku teringat masa first time aku datang kerja kat tempat ni. Masa tu bulan September 2009. Ya, masa tu bulan puasa. Kerja bahagian printing ni memang menduga kesabaran sikit. Maklumlah, bujang. Kalau kerja tak overtime tu, makan gaji bulan saje lah..

Ada benda yang kurang, ada benda yang lebih. Yang kurang tu mungkin dari segi tekanan bekerja. Mana ada kerja tak ada tekanan, baik arkitek, lawyer, pemandu F1 dan sebagainya. Tekanan macam rencah hidup la. Tekanan itu, akan berakhir dengan senyuman selalunya ( gaji ).
+
Gaji dibayar awal, memang kitorang lagi awal dari gaji kerajaan.
+
Ow. Aku nak bagitau, lagi 4 bulan aku dah kerja setahun kat sini. Ya, lagi 4 bulan. Memandangkan sebelum ni aku tak pernah kerja lebih dari 3 bulan, kali ni aku rasa aku cukup bersedia untuk menghadapi masa depan aku yang aku sendiri perlu tentukan. Orang kata pengalaman kan. Pengalaman tu penting.
+
Aku dah semakin berisi kerja kat sini. Kawan-kawan cakap aku senang hati. Bukan, pasal tempat kerja aku menyediakan makan tengahari. Tak makan, kena marah la. Konon membazir. Tak tau pulak berat badan ni bukan makin berkurang. Paling tidak kekal stabil jadilah.

4 comments:

MOFASAD said...

LAWA GAMBAR!!!!!!!!!!!!!

Budak Pensel Yazid said...

biasa je bro.. gambar pagi2 kat opis..hehe

Kinjunx said...

Ok rajin2 bekerja.
hahaha macam aku je yg bagi gaji

Rashila In Da house said...

aa kan farid..cantek gambar-gambar tu....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...