Saturday, September 5, 2015

Malam Untuk Si Bujang.


Malam untuk orang bujang. Masa aku belajar kat Ipoh dulu, malam bukanlah masa untuk tidur. Malam adalah kehidupan. Kehidupan tanpa gangguan, malam yang bebas melakukan apa sahaja yang aku suka. 

Pengalaman aku sebagai seorang student la katakan, tiada wujud waktu tidur yang sistematik. Tidur adalah bila kamu perlu. Selebihnya bangun selagi mana kamu mahu. Ada masa waktu malam aku lebih suka merayau. Kena angin malam disaat semua orang sedang tidur nyenyak bagi aku itu paling indah. 


Ada masanya kamu stay kat rumah sambil melayan Youtube, siapkan kerja, mendengar lagu untuk mendapatkan inspirasi terutamanya mereka yang perlu mencari seni. Ada masanya saat hujan turun malam kau membuat Kopi O sambil layan Maggie Kari panas-panas. Esok pagi aku mengharap ada makcik berniaga Nasi Lemak kat hujung jalan, kemudian baru nak decide pukul berapa mahu pejam mata. 

Jiwa student ni memang menggamit nostalgia. Feeling yang tidak akan pudar. 

Photograph & Written by 
Budak Pensel . September 5, 2015 .
Puchong, Selangor. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...