Sunday, September 20, 2015

Don't Lose Hope.


Selalu aku terfikir selalu ketawa tidak menjanjikan kebahagiaan yang kekal. Malah, aku selalu sedar bahawa selalu ketawa itu akan berakhir dengan kesedihan. Oleh itu cukuplah sekadar perbanyakkan rasa sedih dan sekadar tersenyum agar kegembiraan yang kita rasai hanya disambut dengan sederhana. 

Selalu juga aku teringat bahawa masa depan tidak menjanjikan impian yang kita harapkan. Apa yang aku rancang hari ini tidak terjamin aku akan dapat. Kalau dapat sekalipun mungkin ia adalah sebahagian daripada impian dan cita-cita. 

Namun dalam hidup kita sesuatu yang paling indah apabila kita tidak mengharapkan sesuatu itu terjadi atas sebab bagi pandangan kita ianya sangat mustahil untuk kita miliki. Mustahil bagi kita adalah tidak pada Allah.  

Janji Allah yang pasti. Jika Dia tidak menunaikan doa kita, sebab Dia ingin menghadiahkan sesuatu yang mampu membuat kita lebih gembira daripada apa yang kita mahukan di dalam doa kita. Bersangka baiklah kepada Allah dan teruskanlah tersenyum. Tanda syukur dan meraikan dengan hadiah dengan sederhana yang berterusan.

Photograph & Written by 
Budak Pensel . September 20, 2015 .
Puchong, Selangor. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...