Friday, January 23, 2009

Musim Hero Dan Heroin

Menjelang tahun baru cina ni, ramai la orang Cina yang akan balik Ipoh, memandangkan ramai kaum Cina yang bekerja di KL rata-rata berasal daripada Ipoh, Perak dan Penang.. So ape yang korang akan fikir bila menjelang musim perayaan?

(Kemalangan Jalan Raya)

Aku tak kiralah ape bangsa sekalipun, aku masih tak berapa faham kenapa bila musim perayaan mesti berlakunya kemalangan di sana sini. Mungkin disebabkan perangai pemandu dan penungang kenderaan di Malaysia lebih suka tunjuk hero dan heroin (skill tekan pedal sampi ke lantai, cucuk belakang kereta lain, potong Q) di atas jalan bila menjelangnya musim perayaan..

Ye kot..

Yang naik kenderaan awam pun belum tentu selamat jugak memandangkan kebanyakan bas-bas ekspress pun seringkali kita melihat hasil kecuaian mereka di atas jalan. Bukan ke selalu kita dilaungkan (dilaungkan?) dengan perkataan-perkataan yang mengatakan menggunakan kenderaan awam lebih selamat daripada menggunakan kenderaan sendiri.

Ape guna kenderaan sendiri?

Mungkin dengan naik kenderaan awam kita tak perlu claim insuran bila berlaku kemalangan kot. Kalau naik bas, pemandu bas yang kene bertanggungjawab semua cepu emas (cepuk emas) yang diajukan oleh pegawai polis bila belaku ape-ape musibah..

Mungkin la..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...