Tuesday, January 20, 2009

Palestin, Zionis dan Kita ?


Apakah sumbangan kita terhadap saudara-saudara kita yang berjuang mati-matian terhadap kekejaman regim Yahudi di Gaza.. Kita melihat betapa sengsaranya umat Islam di sana di kaca televisyen dan setiap hari, setiap minggu, setiap bulan dan bertahun-tahun lamanya kita sudah menyedari bahawa Umat Islam Palestin tidak pernah mengaku kalah terhadap serangan Israel.

Dari zaman Yasser Arafat lagi kita melihat bahawa mereka mempertahankan tanah mereka daripada pencerobohan Zionis ini. Sehinggalah mereka dapat menawan hampir keseluruhan tanah Palestin dan tinggallah Umat Palestin di kelompok yang paling kecil, dan ini akan satu lagi episod hitam yang akan bermula iaitu : PEMBUNUHAN ETNIK BERAMAI-RAMAI OLEH ZIONIS.

**********************

Dari kisah tersebut, benarkah kata orang sekiranya kita menggunaan kuasa kita untuk memboikot barangan mereka, kita masih tidak mampu untuk mengalahkan mereka? Yakin lah saudara-saudaraku, ini adalah ujian dari Allah kepada kita untuk melihat sejauh manakah keyakinan kita kepada Allah. Gunakan lah kuasa yang telah Allah kurniakan kepada kita, hanya Allah sahaja yang mampu mengalahkan mereka.

Aku malu dengan saudara2 ku yang mengatakan sekiranya kita boikot sekalipun, kita tak mampu untuk menyelamatkan Umat Islam di Palestin. Sebenarnya kita lupa, Rasulullah S.A.W tidak pernah berperang dengan kuasa majoriti tentera dalam peperangan. Anda lupakah itu semua? Kemenangan berpihak kepada Rasulullah SAW.

Kita takkan kekal di dunia ini. Dunia bukan tempat kita. Namun, yakinlah saudara-saudaraku.. Ini ujian Allah terhadap kita. Gunakan anugerah yang Allah berikan kepada kita untuk selamatkan mereka di sana. Hanya Allah sahaja dapat membantu kita. Ini semua adalah syarat Allah kepada umat Islam di Malaysia. Hanya Allah Maha Mengetahui.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...