Friday, January 9, 2009

Formatting PC

bilik aku

Penghujung tahun 08 yang lepas, bilik aku tiba2 dimasuki komputer yang banyak sangat sampai aku pun tak ble baring kat lantai seperti biasa..alahai, bebudak hantar komputer untuk di format la..

Ni sume gara2 aku main YM then aku post kat situ yang ade offer free format laptop or pc.. Apelagi, bebudak yang slalu YM aku sume hanter laptop dorang kat aku.. ade gak yang anta pc siap dengan LCD Monitor yang dia baru beli..

Then adelah seorang akak TNB tu tau yang aku wat keje2 camni, dia pun bagila tau kawan dia selaku pekerja dalam company TNB tu..dia bagi laptop dia kat aku, first dia nak masukkan XP dalam tu, ade gak aku try, tapi xleh sebab laptop tu build for vista, so pakai Nlite la pulak kan.. Guna Nlite ni yang aku malas nak wat. Aku ade gak guna Nlite yang aku create untuk laptop wani hari tu, tapi xleh detect gak la. Then paling senang pinjam Vista sya untuk test bios dia.. Vista xde masalah untuk install, cuma serial jer la.

Last sekali seme sttel dan akhirnya aku x dapat jawab quiz IDB sebab xde masa nak baca nota disebabkan asyik format pc orang lain. Then selepas tu aku mula la cas sedikit wit, supaya aku pun same2 dapat untung .Sekurang-kurangnya ia dapat membuatkan aku rase kerja2 aku dihargai.. Betulkan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...