Wednesday, August 4, 2010

The Aniv of Mine

IMG_7025
IMG_7036
Benda yang kita pernah idam, sebenarnya kita pasti dapat kalau kita tak pernah nak mengharap perkara atau benda yang kita idamkan. Dan selalunya benda yang kita harapkan, selalu tak menjadi kekal lama. Menjalani hidup dalam suasana manusia biasa lebih baik. Sebab dapat bergaul dengan alam, sebuah ciptaan penghias kehidupan manusia.

Tak suka menterjemah, sebab ia menjadikan sudut pandangan manusia menjadi sangat tipis. Tak suka untuk berfikir untuk orang lain, tetapi suka membuat manusia lain mampu berfikir dengan hanya melalui perkataan ringkas. Lebih baik dan menjimatkan masa.

Kadang-kadang naluri membataskan manusia untuk mengecap impian. Dan lebih baik manusia itu sendiri lebih melihat dirinya, berbanding mencari diri sendiri dalam diri orang lain. Dunia ini sebenarnya luas, tak pernah kecil. Hanya takdir yang selalunya membuat kita berkata "Dunia ini kecil sebenarnya."

Sebenarnya Yang Maha Esa itu yang mempertemukan seseorang yang kita tak pernah kita jangka, bukan kerana luas atau kecil ciptaan-Nya.

IMG_7115
Manusia sebenarnya sangat memerlukan takdir, sebab takdir sebahagian daripada punca perasaan. Namun, berserah pada takdir adalah kesilapan yang tidak memberi erti kepada manusia untuk terus hidup.

2 comments:

SYUE said...

eh teknik brash!

Budak Pensel said...

syue : eh tau je dia nie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...