Wednesday, August 18, 2010

Perbezaan kali ni macam air dan cahaya

bokeh
Semalam hujan. Kelmarin pun hujan. Ada satu waktu aku rasa puasa kali ini aku tak berapa lapar dan haus. Aku terlalu ngantuk walaupun aku tak buat kerja apa-apa. Hari-hari ngantuk.

Mengantuk sangat, seolah-olah aku ni raja tidur. Kelmarin check berat badan dah menurun 5kg sejak aku berhenti kerja untuk melanjutkan pelajaran. Aku tak buat apa-apa, tak pergi bersenam pun. Sepatutnya lagi banyak tidur semakin berat badan ada la.

Bercerita pasal ngantuk, teringat masa tahun 2004 di Lumut dulu. Pagi hari tu sangat ngantuk, cahaya siang tu sangat keputihan, semua orang sangat lesu pada hari tu. Tak sangka malam tu memang malam Lailatulqadar, sebab apabila aku terlihat pokok-pokok sujud ke bumi. Aku pernah cerita dalam post aku sebelum ni. Tanda kekuasaan Allah yang Maha Besar.

Mungkin aku dapat lihat benda tu dalam 15 minit, dan apabila aku leka sikit tengok benda lain, semua sudah berubah, pokok tegak seperti sediakala.

"Benda yang kita pernah idam, sebenarnya kita pasti dapat kalau kita tak pernah nak mengharap perkara atau benda yang kita idamkan." - Budak Pensel, Ogos 04, 2010.

Terima kasih kepada seseorang yang selalu ambil perkataan yang baik, walaupun aku hanya menulis bila aku rasa sedih dan gembira.

The VIP Coach

Peace no Speed

7 comments:

citahrudin said...

chantek kasut

Budak Pensel said...

kasut murah je...ehehe

Firol said...

King Of Tidor..hehehe

citahrudin said...

brp kali aku dtg sini hari ni sbb nak tgk kasut tu..hoho

katilpatah said...

oh anda sunggih beruntung..!



p/s:ur kaca mata sunguh classik

Diloz said...

cantik dowh.

fuh fuh. berasap telinga.

=P

balqissy said...

gambar titis hujan itu masyuuk sangat. jatuh chenta ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...