Saturday, August 16, 2008

Best nyer kalau masih budak lagi..


kenangan ikm aku dulu (2005)
dari atas kanan
rahmad | pali (arwah) | boy (shahril) | aku | lecturer aku | hai(shahrul)

Seronok kalau masih jadi budak lagi..sekurang kurang nye jadi budak sekolah menengah..sebab kita tak payah nak fikirkan sangat masalah yang kita hadapi..selepas tu bila masuk ke alam IPT, barulah mula merasai tekanan yang dihadapi terutamanya bila kita berjauhan dengan ibu bapa..sebenarnya, alam IPT belum melambangkan kita telah berada di dunia luar yang sebenar-benarnya..sebab, kita masih bergantung harap pada belaian ibu-bapa [ Duit la, ape lagi] dan elaun Mara yang sentiasa akan shot walaupun telah membuat belanjawan atau belanja kawan dengan seadilnya.

Dunia luar tu, dirasai dengan sedalam-dalamnya adalah apabila kita berada di dunia pekerjaan..di situ, xde gang, xde gelak ketawa, xde nak gurau2 cam budak kecik kat kolej. Yang kita kene igt, keje mesti submit ontime... Kalau lewat? Lu jgn tye gua la, sebab lu akan rase sendiri..kene lak lu jaga konsultan yang mementingkan kesempurnaan tapi bagi masa nak siapkan macam nak rak, tak sempat makan pun biasa dah terjadi..

Baru time tu rasa camne nikmat tido selama ni.. Dulu time belajar kita gelak2, tak pernah nak serius.. Jumpa lecturer kalau tak buat lawak tak jadi hero.. Lecturer tu, bukan la bodo sangat..dia dulu pun camtu dak perangai..tapi dia sedar, ape yang pernah dia wat dulu, dapat kat dia balik.. bukan bermakna aku nak korang jangan x respek lecturer, tapi dah dalam Loh Mahfuz pun dah tercalit camtu, apa yang kita buat kita akan dapat balik..

Jadi fikir kan lah...kenapa zaman remaja kadang2 best untuk kita ingat..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...