Tuesday, July 14, 2009

Tahukah anda bijak?

Pernah tak terdengar " Kau ni bodoh la, berapa kali aku dah cakap". Atau "Kau ni bengap sangat apesal??"

Jika pernah, biarkan sahaja. Anda tidak layak untuk memarahi orang yang lebih pandai dari anda. Mungkin anda telah berjumpa dengan seseorang yang sangat inteligen pada waktu itu jadi biarkanlah.

Cuma anda perlu selalu ingat ini.

Manusia yang bijak di dunia ini adalah manusia yang sering berkata baik dalam komunikasi. Jadi, anda harus tahu, anda sebenarnya lebih bijak dari mereka.

Fahami dan kasihanilah mereka. Mungkin sebab itu Rasulullah sering tersenyum apabila berhadapan dengan orang yang macam ni.

Thanks to read :D

6 comments:

cik nana~ said...

hahaha.. pandai sangat sampai cakap orang bodoh. orang pandai mane ade mengaku pandai, orang baik mane ade mengaku baik. lu pikir la sendiri. ;)

Firol said...

terima kasih singgah blog Gua... Blog Lu ada org promote,cara penulisan Lu ,gua boleh masuk,sebab suruh pembaca berfikir..

alah aku lupe pulak sape yg promote....!!!!

Kinjunx~ said...

pena dega owg ckp camtu..
owg tuh diri sendiri
bile ite rase yg diri kite bodo
or rase xcukup pandai
tp
bile pk balek
tiade sape lebey xde sape kurg
sume same je..
sbb
Allah Maha ADIL

epullani said...

mcm saye la..
owang slalu buli saye mcm2..
tp saye diamkan aje..
cz saya tergolong d dlam orang2 y sabar... astaghfirullah..

Budak Pensel said...

cik nana : ya btul...jadi lah biasa biasa.. i fikir la sendiri..

firol : woh, macam KL menjerit la..ok gua tau sape promote..syarinie amran..

kinjunx : biarkan orang kate kita bodo..yang pandai pun Maha Esa kan

epullani : anda memang kene buli dengan siapa, azad ker? haha :)

terima kasih kerana membaca :)

countess_anne said...

penulisan awak ni sgt bagus.. sering memberi penyedaran walau tanpa anda sengajakan... sgt sopan.. semoga lebih bnyak lagi penulisan2 ya anda nukil kan.. biar jd tatapan kami semua.. dan menjadi peringatan serta pengajaran...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...