Wednesday, October 17, 2012

Angka Lapan dan Selasa .


Hari itu hari Selasa. Dan pukul 8 pagi sepatutnya aku dah ada di jalan raya. Masa mula-mula tu aku ingat Tanjung Malim ni boleh sampai dalam masa sejam kalau bertolak dari Ipoh. Mungkin anggapan pada permulaan aku datang sebelum ni tak sama dengan waktu akhir untuk mereka suatu hari nanti. Ayat aku yang sangat deep. 

Dunia yang sangat berbeza. Dulu masa aku kat bangku kolej, aku lebih suka benda itu datang sendiri pada aku sampai pada masanya bila aku mahu sedikit kelainan, benda yang aku nak akan aku cari sendiri lalu dirahsiakan kepada pelajar-pelajar yang lain. Akhirnya aku berjaya mencipta karya yang superb dikalangan pelajar-pelajar yang lain. Apa yang aku maksudkan kat sini adalah teknik menguasai sesuatu software atau lebih dikenali dalam Bahasa Melayu sebagai perisian.



Mengajar teknik penghasilan video dan audio untuk dua kelas bermula pada pukul 11 pagi hingga 4 petang bagi aku kadang-kadang wujud sesuatu yang rumit. Senang cerita, citarasa setiap orang sangat berbeza. Cuma aku selalu tekankan setiap apa yang kita mahu buat biar ada sesuatu yang berbeza dengan apa yang ada, berdasarkan kreativiti dan inovasi terhadap apa yang ada disekeliling.  

"Kreativiti bermakna luas. Seluas-luas akal yang tuhan ciptakan. Apa yang membezakan manusia dengan manusia yang lain adalah bagaimana kita mampu mengeluarkan idea yang terbaik yang tidak wujud pada orang lain" - Budak Pensel, Oktober 17, 2012.

Photograph & Written by 
Budak Pensel . Oktober 17 , 2012 .

2 comments:

NazrinShah said...

amboi2... nak jugak...

Budak Pensel Yazid said...

meh meh meh datang tolong aku ajar .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...