Friday, October 5, 2012

Flash Back | Nostalgia .


Memiliki dunia dengan sepenuh jiwa. Memiliki perasaan pada ketika detik ia pernah berlalu. Kadang-kadang  indah sukar digambarkan dengan perkataan. Melalui imiginasi seharusnya manusia lebih menghargai setiap saat yang indah itu, lalu menjadikan sebuah diari yang tak pernah berubah walaupun ditelan zaman. 


Dunia yang penuh warna warni. Masa yang berlalu hanya tinggalkan visualisasi yang sukar diingati. Mampukah setiap insan merasakan betapa hangatnya bayu pada ketika cerita mula berkarya. Membuat sebuah kisah itu berlaku dalam penuh gembira dan duka.  


Andainya setiap cerita itu boleh disimpan dan dihias semula, alangkah baik jika setiap kisah indah itu dikongsi bersama, setiap masa dengan seluruh umat di dunia. Betapa indah jika setiap senyuman masih terukir di kala hati itu telah berlalu pergi meninggalkan seribu perasaan dan nostalgia.


Hanya mengharap pada suatu hari nanti, segala keindahan yang telah lama berlalu pergi dapat diceritakan semula. Menggapai awan di dunia, seluas pandangan di lautan. Yang manakah lebih indah apabila semua keindahan dan kegembiraan yang terakam, di paparkan sebuah dimensi dikala tertutupnya mata manusia di dunia. 

Amin .

Photograph & Written by 
Budak Pensel . Oktober 05 , 2012 .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...