Wednesday, October 17, 2012

Hati Yang Merasa .

Kerana masa, tiap detik dan ketika. Sebuah cerita yang tetap dan tertulis. Meletakkan segala kisah suka dan duka. Mencipta seribu perasaan yang akan berlalu disebalik pengorbanan setiap insan yang hadir pada permulaan pertemuan dan juga titik perpisahan. 

Masa mengubah segalanya. Walaupun masa adalah sesuatu yang menjanjikan sejuta perkara. Sejuta perkara yang menjanjikan titik akhir untuk segala permulaan. Manusia tak pernah tahu pada permulaannya akan berakhir dengan bagaimana. Tak mungkin ia mampu diceritakan semula, sebaik-baik penceritaan manusia.  

Manusia ketawa, manusia bergembira. Mencapai sebuah hakikat mereka yang inginkan sejak permulaan. Perancangan yang tidak seperti yang diharapkan. Tapi menemui titik akhir yang satu. Menyatukan segala cerita, bergelumang dengan kepayahan hidup. Akhirnya tetap erat semula walaupun kenangan lalu tidak akan kembali semula.



Walaupun senyuman terukir, walau indahnya titisan air mata gembira itu mengalir. Kebahagiaan masih tetap hadir bersama insan-insan yang berada disisi, walau mereka berada jauh mahupun dekat. Semoga kebaikan yang ada pada setiap kejayaan, mereka akan tetap diberikan ganjaran walaupun mereka telah pulang ke rahmat Illahi. 

"Manusia yang mampu berjaya, adalah manusia yang cuba untuk mencorakkan diri sendiri. Dan tiada manusia yang terbaik dengan kejayaan kita melainkan mereka yang selalu ada dekat dengan kita, walaupun kita kadang-kadang terlupa dengannya." - Budak Pensel, Oktober 17, 2012.


Photograph & Written by 
Budak Pensel . Oktober 17 , 2012 .
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...